• Jako zbrojenie układu warstw bitumicznych w następujących przypadkach:
    - spękania mają także charakter zmęczeniowy, projektowana konstrukcja wzmocnienia jest oszczędna
    - przykrycie szczelin podłużnych na poszerzeniach jezdni lub pomiędzy jezdnią a nowym poboczem

  • Do napraw istniejących spękanych nawierzchni, gdzie występują termiczne spękania odbite od sztywnej podbudowy (chudy beton, stabilizacja cementem), lub samoistne spękania mrozowe:
    - jako warstwa pośrednia, odprężająca, w układzie warstw bitumicznych.

    Dzięki obecności geowłókniny pełniącej funkcję nośnika lepiszcza asfaltowego, geokompozyt opóźnia występowanie na powierzchni renowacyjnej bitumicznej warstwy ścieralnej, spękań odbitych od:
    a/ poprzecznych, termicznych spękań sztywnej podbudowy
    b/ samoistnych spękań mrozowych istniejących warstw bitumicznych, wokół których istnieje koncentracja naprężeń.

    - jako izolacja dolnych, spękanych warstw bitumicznych przed penetracją wody opadowej
    - zależnie od stanu podparcia krawędzi pęknięcia geokompozyt może być stosowany w naprawie powierzchniowej płytkiej lub głębokiej

  • W nowych, półsztywnych konstrukcjach nawierzchni bitumicznych, dla opóźnienia propagacji spękań odbitych od spękań skurczowych w sztywnej podbudowie.

    Stosowanie geokompozytu jest zalecane w wypadku dróg najwyższej jakości i dróg o dużym obciążeniu narażonych na powstawanie kolein i spękań odbitych, gdzie mieszanka mineralno - asfaltowa wykonywana jest z asfaltów modyfikowanych polimerami wymagających wysokiej temperatury wbudowywania (ponad 160 oC) oraz dużego zagęszczenia.

    Geokompozyt nadaje się również do wykonywania nawierzchni z asfaltu lanego.