if (!$druk) { ?>
} ?>
Dzięki obecności geowłókniny pełniącej funkcję nośnika lepiszcza asfaltowego, geokompozyt
opóźnia występowanie na powierzchni renowacyjnej bitumicznej warstwy ścieralnej, spękań odbitych od:
a/ poprzecznych, termicznych spękań sztywnej podbudowy
b/ samoistnych spękań mrozowych istniejących warstw bitumicznych, wokół których istnieje koncentracja
naprężeń.
- jako izolacja dolnych, spękanych warstw bitumicznych przed penetracją wody opadowej
- zależnie od stanu podparcia krawędzi pęknięcia geokompozyt może być stosowany w naprawie
powierzchniowej płytkiej lub głębokiej
Stosowanie geokompozytu jest zalecane w wypadku dróg najwyższej jakości i dróg o dużym obciążeniu narażonych na powstawanie kolein i spękań odbitych, gdzie mieszanka mineralno - asfaltowa wykonywana jest z asfaltów modyfikowanych polimerami wymagających wysokiej temperatury wbudowywania (ponad 160 oC) oraz dużego zagęszczenia.
Geokompozyt nadaje się również do wykonywania nawierzchni z asfaltu lanego.