if (!$druk) { ?>
} ?>
pomagają rozwiązać złożone problemy geotechniczne, dotyczące występowania uciążliwych deformacji spowodowanych uplastycznieniem i osiadaniem warstw słabych w wyniku utraty równowagi między obciążeniem siłami wewnętrznymi (grunty słabonośne, namuły organiczne, torfy, gytie, miękko plastyczne grunty spoiste itp.)
wzmacniają zdolność warstwy kruszywa do rozkładania obciążeń na grunt, przedłużają jej trwałość, zmniejszają naprężenia w podłożu a w konsekwencji spowalniają akumulację trwałych mikroodkształceń, deformację powierzchni i powstawanie kolein
umożliwiają przenoszenie sił rozciągających oraz zwiększają stabilność budowli na słabonośnym podłożu
jako zbrojenie obiektów na terenach narażonych na deformacje zapadliskowe (tereny eksploatacji górniczej, leje sufozyjne i krasowe), zapobiegają nadmiernym i nieciągłym odkształceniom nasypów oraz powstawaniu zapadlisk na powierzchni
ograniczają deformacje rozluźniające korpusu budowli ziemnej, jego przekroju poprzecznego, dodatkowego osiadania i licznych uszkodzeń w strefie powierzchni
wzmacniają dolne warstwy podatnych nawierzchni o niedostatecznej lub zróżnicowanej nośności (drogi tymczasowe i place składowe, tymczasowe drogi leśne, rolnicze i wojskowe, drogi osiedlowe, ścieżki rowerowe, boiska sportowe i korty tenisowe, tymczasowe lotniska wojskowe, rolnicze i cywilne, stacje benzynowe)
jako wzmocnienie podłoża górniczego stanowią istotny element profilaktyki górniczo - budowlanej, ograniczając niebezpieczeństwo deformacji terenu górniczego i jego wpływ na stan współpracy układu
" budowla - podłoże konstrukcji i obiektów komunikacyjnych
jako zbrojenie obiektów narażonych na wstrząsy sejsmiczne i parasejsmiczne
jako zbrojenie nasypów przejmują naprężenia rozciągające, zapobiegają spękaniom i ograniczają odkształcenia poprzeczne nasypu, konsolidują jego podłoże, zapobiegają jego rozpłynięciu, umożliwiają ich szybsze wznoszenie z krótszymi przerwami, o większym pochyleniu i mniejszej szerokości skarp
wzmacniają górne części robót ziemnych (podłoża nawierzchni drogowych, pasów startowych na lotniskach, linii kolejowych i tramwajowych)
do wzmacniania nawierzchni podatnych i półsztywnych projektowanych dróg, w tym zwłaszcza ekspresowych i autostrad na terenach górniczo aktywnych
konstrukcje z gruntu zbrojonego mogą spełniać rolę ścian oporowych i gabionów
jako wzmocnienie poboczy dróg, skarp i osuwisk
Powyższe wymienione cechy predestynują geosiatkę do stosowania jej w budownictwie ziemnym, szczególnie do zbrojenia podłoży nawierzchni drogowych, kolejowych i lotniskowych, dróg gruntowych, stromych zboczy, skarp, ścian oporowych, wałów przeciwpowodziowych i dźwiękochłonnych a także do naprawy osuwisk oraz zabezpieczania skarp i zboczy przed erozją.