• pomagają rozwiązać złożone problemy geotechniczne, dotyczące występowania uciążliwych deformacji spowodowanych uplastycznieniem i osiadaniem warstw słabych w wyniku utraty równowagi między obciążeniem siłami wewnętrznymi (grunty słabonośne, namuły organiczne, torfy, gytie, miękko plastyczne grunty spoiste itp.)
  • wzmacniają zdolność warstwy kruszywa do rozkładania obciążeń na grunt, przedłużają jej trwałość, zmniejszają naprężenia w podłożu a w konsekwencji spowalniają akumulację trwałych mikroodkształceń, deformację powierzchni i powstawanie kolein
  • umożliwiają przenoszenie sił rozciągających oraz zwiększają stabilność budowli na słabonośnym podłożu
  • jako zbrojenie obiektów na terenach narażonych na deformacje zapadliskowe (tereny eksploatacji górniczej, leje sufozyjne i krasowe), zapobiegają nadmiernym i nieciągłym odkształceniom nasypów oraz powstawaniu zapadlisk na powierzchni
  • ograniczają deformacje rozluźniające korpusu budowli ziemnej, jego przekroju poprzecznego, dodatkowego osiadania i licznych uszkodzeń w strefie powierzchni
  • wzmacniają dolne warstwy podatnych nawierzchni o niedostatecznej lub zróżnicowanej nośności (drogi tymczasowe i place składowe, tymczasowe drogi leśne, rolnicze i wojskowe, drogi osiedlowe, ścieżki rowerowe, boiska sportowe i korty tenisowe, tymczasowe lotniska wojskowe, rolnicze i cywilne, stacje benzynowe)
  • jako wzmocnienie podłoża górniczego stanowią istotny element profilaktyki górniczo - budowlanej, ograniczając niebezpieczeństwo deformacji terenu górniczego i jego wpływ na stan współpracy układu " budowla - podłoże konstrukcji i obiektów komunikacyjnych
  • jako zbrojenie obiektów narażonych na wstrząsy sejsmiczne i parasejsmiczne
  • jako zbrojenie nasypów przejmują naprężenia rozciągające, zapobiegają spękaniom i ograniczają odkształcenia poprzeczne nasypu, konsolidują jego podłoże, zapobiegają jego rozpłynięciu, umożliwiają ich szybsze wznoszenie z krótszymi przerwami, o większym pochyleniu i mniejszej szerokości skarp
  • wzmacniają górne części robót ziemnych (podłoża nawierzchni drogowych, pasów startowych na lotniskach, linii kolejowych i tramwajowych)
  • do wzmacniania nawierzchni podatnych i półsztywnych projektowanych dróg, w tym zwłaszcza ekspresowych i autostrad na terenach górniczo aktywnych
  • konstrukcje z gruntu zbrojonego mogą spełniać rolę ścian oporowych i gabionów
  • jako wzmocnienie poboczy dróg, skarp i osuwisk

    Powyższe wymienione cechy predestynują geosiatkę do stosowania jej w budownictwie ziemnym, szczególnie do zbrojenia podłoży nawierzchni drogowych, kolejowych i lotniskowych, dróg gruntowych, stromych zboczy, skarp, ścian oporowych, wałów przeciwpowodziowych i dźwiękochłonnych a także do naprawy osuwisk oraz zabezpieczania skarp i zboczy przed erozją.